CBD a klimakterium

CBD a menopauza

Klimakterium je v životě každé ženy obdobím změn. Pro některé je to poměrně hladký proces, ale u jiných se projevuje přibýváním na váze, výkyvy nálad a návaly horka. Protože klimakterium je přirozenou etapou života, mnoho žen nechce užívat syntetické léky, aby se vypořádaly s příznaky klimakteria.

Místo toho raději hledají řešení v přírodní medicíně, jako jsou bylinné doplňky, akupunktura a dechová cvičení. Pokud patříte do této skupiny, pak je například CBD olej další možností, kterou můžete zvážit. V tomto článku si rozebereme, co klimakterium s vaším tělem dělá a jak vám může CBD pomoci.

Co se děje během klimakteria?

Všechny ženy se rodí s určitým počtem vajíček, která mohou jejich vaječníky produkovat. Od puberty uvolňují v průměru jedno vajíčko měsíčně. Kolem 45. až 55. roku věku se zásoby vajíček vyčerpají. Tehdy nastává menopauza. V této době ženy přestávají menstruovat. Může to trvat několik let, kdy se menstruace stává stále nepravidelnější. To však zdaleka není nejmarkantnějším příznakem klimakteria. Ženy často pociťují návaly horka a noční pocení, které jim dávají najevo, že vstupují do fáze menopauzy.

Mohou také trpět:

  • přibýváním na váze
  • nespavostí
  • bolestí hlavy
  • suchou kůží a suchýma očima
  • vaginální suchostí
  • vypadáváním vlasů
  • výkyvy nálad
  • depresí a úzkostí
  • mozkovou mlhou
  • sníženou sexuální touhou.

Příznaky klimakteria jsou u každé ženy trochu jiné. Jsou totiž důsledkem rychle kolísajících hladin hormonů. A jak si již mnohé ženy uvědomují, hladina hormonů má obrovský vliv na to, jak se cítíme v těle i v mysli.

Jak dlouho trvá klimakterium?

Klimakterium není jednoznačně vymezené období. U většiny žen se příznaky klimakteria, jako jsou ty výše popsané, začínají projevovat přibližně 4 až 5 let před poslední menstruací. Tomuto období se říká perimenopauza.

Přesně řečeno, menopauza je prvních 12 po sobě jdoucích měsíců vašeho dospělého života, kdy nemáte žádnou menstruaci. Tato doba však není příliš smysluplná. U většiny žen se příznaky menopauzy projevují již několik let před jejich skutečnou menopauzou a mohou přetrvávat ještě několik let poté, dokud se nestabilizuje hladina hormonů. Celé období klimakteria tak trvá v průměru přibližně 7 až 8 let.

Jaké jsou první příznaky menopauzy?

Prvním příznakem menopauzy je, že vám tu a tam chybí menstruace nebo že si všímáte, že menstruace je stále méně častá. Pokud máte pravidelný menstruační cyklus a sledujete ho, je to varovné znamení, kterého si lze velmi snadno všimnout. Pro jiné ženy, které již mají menstruaci nepravidelnou, může být obtížnější si toho všimnout. ale další nejčastější první příznak menopauzy by bylo obtížné přehlédnout: noční pocení, návaly a/nebo návaly horka. K těm dochází proto, že vaše hormony jsou zodpovědné za regulaci tělesné teploty. Když se hladina vašich hormonů začne rychle měnit, budete často zažívat pocity přílišného horka, dokud se hladina opět nestabilizuje.

Co může pomoci při příznacích klimakteria?

Klimakterium je normální etapa života a mnoho lékařů vám doporučí, abyste ji prostě přečkala. Pokud vám však příznaky, jako jsou návaly horka, vaginální suchost nebo změny nálad, působí velké potíže, můžete udělat několik věcí, které je zlepší.

Například lokální léky vám mohou pomoci předcházet a léčit vypadávání nebo růst vlasů. Lze je také použít k rehydrataci pokožky, zejména pokud trpíte vaginální suchostí. Pokud vám příznaky opravdu překážejí v životě, můžete také zvážit užívání hormonálních doplňků, které mohou pomoci s návaly horka a dalšími podobnými příznaky. konečně psychiatrické léky, jako jsou SSRI a prášky na spaní, vám mohou pomoci vypořádat se s psychickými příznaky klimakteria, včetně deprese, úzkosti a nespavosti.

Stejně jako u většiny ostatních hormonálních problémů je však často nejdůležitější, co můžete udělat, udržovat zdravou stravu a životní styl. Během klimakteria mohou hormonální změny způsobit, že přiberete na váze. To může být nepříjemné a také to může v budoucnu způsobit řadu komplikací. V této fázi života je důležité, abyste začala zmenšovat své porce. Ženy po menopauze nepotřebují zdaleka tolik kalorií jako ženy v reprodukčním věku a menší konzumace jídla je jednoduchý způsob, jak se cítit lehčí a energičtější.

Snažte se do svého jídelníčku zařadit hodně čerstvého ovoce a zeleniny a také dostatek zdrojů omega-3 mastných kyselin, které mohou pomoci vyrovnat hormony. Fytoestrogeny, jako je sója, lněná semínka a pšeničné klíčky, mohou také pomoci obnovit hladinu estrogenů. Doplňky vitaminu E, vitaminu D a vápníku mohou také pomoci zvládnout některé příznaky. Například pomáhají vyrovnávat náladu, hydratovat pokožku a udržovat zdravé kosti.

Může vám CBD pomoci během klimakteria?

Ano, ženám, které trpí bolestivými příznaky klimakteria, může CBD přinést mnoho výhod.

Aniž by nutně muselo dojít k vyrovnání hladiny hormonů, může CBD přinést úlevu od příznaků, jako je například:

Co je CBD a jak funguje?

CBD je molekula známá také jako kanabidiol. Nachází se v rostlině konopí spolu s desítkami dalších kanabinoidů. Kanabinoidy jsou molekulární sloučeniny, které hrají v našem těle velmi důležitou roli. Přenášejí zprávy a jsou součástí endokanabinoidního systému. endokanabinoidní systém je biologický systém, který dokáže v těle regulovat například náladu, chuť k jídlu, bolest a záněty.

Pokud endokanabinoidní systém funguje správně, udržuje nás v dobrém stavu a dodává nám energii. Když se však něco pokazí, může to způsobit mnoho bolestivých příznaků. náš endokanabinoidní systém mohou ovlivňovat dvě věci: endokanabinoidy a fytokanabinoidy. Endokanabinoidy jsou kanabinoidní sloučeniny, které naše tělo přirozeně produkuje.

Fytokanabinoidy jsou kanabinoidní sloučeniny produkované rostlinami (například CBD je fytokanabinoid). Když konzumujeme CBD, váže se s receptory CB1 a CB2 endokanabinoidního systému. Výsledkem je povzbuzení celého systému, což má za následek menší bolest, snížení zánětlivých reakcí, zmírnění deprese, úzkosti či pokles krevního tlaku.

Mnohé z výhod CBD mohou být velmi užitečné pro ženy, které procházejí menopauzou. Zde se dozvíte, jak ovlivňuje pět různých příznaků menopauzy.

CBD a klimakterium – příznaky

Návaly horka – jsou jedny z nejobtížnějších příznaků menopauzy a patří k těm nejčastějším. Pravidelně je zažívají až tři čtvrtiny všech žen v klimakteriu. Existuje několik věcí, kterými jim můžete přirozeně předcházet. Například snížením teploty v ložnici v noci, používáním ventilátoru a nošením světlého oblečení. Možná se také budete chtít vyhnout některým spouštěčům, jako je káva, cigarety a kořeněná jídla. S návaly horka může pomoci také CBD, protože má přímý vliv na chemii vašeho mozku. Studie zjistily, že antidepresiva mohou zmírnit návaly horka tím, že regulují nerovnováhu v mozku. Jako přírodní antidepresivum může CBD představovat dobrou alternativu k těmto psychiatrickým lékům.

Přibývání na váze – téměř každá žena během klimakteria přibere na váze. Ve skutečnosti dokonce i některé ženy, které byly celý život hubené, zjistí, že hormonální změny během klimakteria mohou způsobit, že ztloustnou. K tomu dochází proto, že úbytek estrogenu během klimakteria znamená, že vaše tělo nyní spaluje méně kalorií. Nejlepším řešením pro přibírání na váze v klimakteriu je jednoduše méně jíst, protože vaše tělo nyní může fungovat s menším množstvím živin. Udržování aktivity a cvičení několikrát týdně může také znamenat velký rozdíl a zabránit tomu, abyste přibrali příliš mnoho. Studie o přínosech CBD pro hubnutí jsou zatím v počáteční fázi, ale jsou velmi slibné. Například studie z roku 2016 ukázala, že CBD může ovlivnit fungování vašich buněk tak, že začnou rychleji spalovat více tuku. Studie z roku 2008 také ukázala, že endokanabinoidní systém hraje klíčovou roli v energetickém metabolismu a že endokanabinoidy nám pomáhají regulovat chuť k jídlu a způsob, jakým naše tělo využívá energii.

Osteoporóza – jedním z nejnebezpečnějších důsledků klimakteria je, že často vede ke ztrátě hustoty kostí. Mnoho žen po ztrátě menstruace zjistí, že jejich kosti jsou křehčí. Tím se vystavují většímu riziku zlomenin a úrazů, které mohou mít vážné následky, aby se osteoporóze předešlo, je důležité, aby ženy v menopauze zařadily do svého jídelníčku zdroje minerálních látek, jako je vápník. Hustotu kostí může zvýšit také odporový trénink, takže teď je možná vhodná doba vzít do ruky pár činek nebo cvičební pás! A protože endokanabinoidní systém hraje při tvorbě kostí tak důležitou roli, mohlo by pomoci i doplňování kanabinoidů, jako je CBD. Studie z roku 2015 dokonce zjistila, že CBD může přispět k posílení kostí a rychlejšímu hojení zlomenin tím, že stimuluje určité enzymy.

Nespavost – hormony hrají zásadní roli v tom, že nám každou noc pomáhají získat dostatek regeneračního spánku. Během klimakteria mohou vaše hormony způsobovat nespavost tím, že zvyšují hladinu úzkosti nebo způsobují noční pocení. V době, kdy vaše tělo potřebuje odpočinek více než kdy jindy, by měla být úprava vašeho spánkového režimu prioritou. doplňky stravy, jako je melatonin, vám mohou pomoci lépe spát, a to i v období nočního pocení nebo úzkosti. Mezitím vám mohou pomoci i jednoduché změny, jako je spaní s lehkou přikrývkou. Pokud vám to nestačí, může být skvělým způsobem, jak získat zpět svůj spánek, také doplnění CBD. Bylo prokázáno, že CBD zlepšuje spánkový režim u lidí, kteří trpí nespavostí, pomáhá jim snadněji usínat a získat více hodin regeneračního spánku. A protože CBD přirozeně snižuje také úzkost, můžete ho užívat i v případě, že vám v usínání brání starosti.

Deprese a změny nálady – mnoho žen zjišťuje, že hormonální změny v období klimakteria u nich vyvolávají deprese, úzkost nebo podrážděnost. To není překvapivé. Vždyť hormonální zdraví je klíčové při léčbě mnoha duševních potíží, zejména u žen. Než začnete kvůli svým psychickým potížím užívat psychiatrické léky, jako jsou antidepresiva, možná budete chtít dát CBD šanci. Četné studie prokázaly, že vám může zlepšit náladu, zmírnit úzkost a pomoci vám cítit se vyrovnaněji. Například přehled studií z roku 2018 uvádí, že CBD může být užitečné při řešení tak rozmanitých stavů, jako jsou deprese, úzkost, sociální fobie, poruchy spánku, zneužívání návykových látek, posttraumatická stresová porucha a bipolární porucha.

Kolik CBD bych měla užívat při klimakteriu?

Na otázku dávkování je vždy obtížné odpovědět. Na každého působí CBD trochu jinak. Každý máme jiné potřeby v závislosti na své výšce, hmotnosti, věku a zdravotním stavu. Chcete-li zjistit, kolik CBD byste měli užívat na základě svých menopauzálních příznaků, doporučujeme vám navštívit lékaře se zkušenostmi s přírodní medicínou a/nebo CBD. Ten vám bude schopen poradit dávku, která bude dobře působit na vaše příznaky.

Existují nějaké kontraindikace?

CBD je jako látka velmi bezpečná a představuje jen velmi málo vedlejších účinků. Přesto se může vzájemně ovlivňovat s jinými léky. Pokud tedy v současné době užíváte nějaké léky k léčbě chronických nebo akutních zdravotních potíží, doporučujeme vám, abyste se před zahájením užívání CBD poradili se svým lékařem.

Závěr

Pro mnoho žen jsou hormonální změny během klimakteria výzvou. Kromě fyzických příznaků, jako jsou návaly horka, suchá kůže a slabé kosti, může klimakterium způsobovat také deprese nebo úzkost, nebo dokonce bránit v řádném spánku. CBD jako molekula s komplexním účinkem na celé tělo může pomoci s poměrně velkým množstvím těchto problémů: má potenciál snížit návaly horka, pomoci vám zhubnout, chránit vaše kosti, pomoci vám spát a zlepšit vaši náladu. Myslíme si, že to je dost důvodů, proč ji vyzkoušet!

,,Zveřejněné informace na tomto webu, jsou určeny pouze pro vzdělávací a informativní účely. Veškeré lékařské úkony vždy prodiskutujte se svým lékařem a podle odborného posouzení provádějte léčbu. Nikdy nekonzumujte konopné výrobky, které nejsou oficiálně určeny k užívání. To platí i pro výrobky, které si můžete doma sami vyrobit.“

Rádi si vyslechneme vaše zkušenosti

Zanechat odpověď

HledejCBD.cz
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart